Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació. Pots acceptar-ne l’ús o rebutjar-lo. Per rebutjar-lo has de configurar adequadament el teu navegador. En cas contrari, acceptes l’ús de cookies pel fet de navegar pel nostre web.

Més JoTMBé

TMB Notícies

Per als qui ens movem cada dia amb bus o amb metro, TMB Notícies és el web on podem estar al dia de les novetats, els projectes i les vivències al voltant del transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana, sense perdre de vista el que passa arreu del món.

Hi podem trobar l’última hora de TMB, així com informació d’interès del nostre entorn, d’una manera amena i visual.
Subscriu-te al newsletter per rebre tota la informació directament al teu correu electrònic.

26/05/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més

Autor: 
Premsa TMB

Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més

Subtítol: 
El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual

Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

  • Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
  • Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.
     
  • Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.

Aturades parcials i serveis mínims

En conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

En aquestes franges el servei previst serà el següent (amb l’avís que les alteracions començaran abans i s’allargaran fins més tard, a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens):

  • De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-18 a les automàtiques
  • De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-24 a les automàtiques
  • De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les hores punta del matí, de 7 a 9 h, i de la tarda, de 16 a 18 h. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, l’aturada de la tarda pot afectar el telefèric de Montjuïc, servei que té el manteniment assignat a personal de Metro.

En l'àudio adjunt, el director de la Xarxa de Metro, Marc Grau, reprova els incidents durant la passada jornada de vaga i explica la situació del conveni.

 

Darrera modificació: 
26.05.2017
Tema: 
Send to Coorporative: 
Send to GenTMB: 
26/05/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)La FIAA 2017 es fixa en les propostes d’electrificació i automatització de l’autobús

Autor: 
Redacció

La FIAA 2017 es fixa en les propostes d’electrificació i automatització de l’autobús

La Fira Internacional de l’Autobús i l'Autocar (FIAA) presenta aquesta setmana als pavellons de la Fira de Madrid un dels més complets aparadors de novetats pel que fa al transport de viatgers per carretera. 

Ifema ha estat entre el 23 i el 26 de maig el rovell de l’ou de la indústria del transport de viatgers en autobús, urbà i interurbà. L’edició 2017 de la FIAA ha reunit les propostes de 120 expositors de 12 països, entre els quals hi ha les empreses líders en la producció de carrosseries i xassís, així com marques de referència internacional en la fabricació de vehicles complets, entre d'altres.

El contingut està marcat especialment per l'avenç tecnològic, les solucions orientades a fomentar un transport sostenible, els desenvolupaments en seguretat viària i la protecció del viatger, així com per la millora del disseny, l’estètica i la funcionalitat dels vehicles i de les prestacions i el confort dels passatgers.

Cada vegada més marques ofereixen models híbrids i elèctrics, entre les quals Irizar i Volvo, proveïdors de TMB. Mercedes-Benz, per la seva banda, explora el camí de la conducció autònoma amb el Future Bus. Al mateix temps, i en contrast, s’ha pogut visitar una exposició de vehicles històrics. Es pot tenir un resum ràpid de les novetats de l'esdeveniment seguint l'etiqueta #FIAA2017 a Twitter.

Interior del Future Bus semiautomàtic de Mercedes-Benz / Foto: Enrique Cepeda
Interior del Future Bus semiautomàtic de Mercedes / Foto: Enrique Cepeda

Volvo 7900 elèctric i híbrid / Foto: Enrique Cepeda
Volvo 7900, elèctric en ciutat i híbrid en carretera / Foto: Enrique Cepeda

Heuliez ha presentat a la FIAA 2017 un model 100% elèctric / Foto: Enrique Cepeda
Heuliez ha presentat a la FIAA 2017 un model 100% elèctric / Foto: Enrique Cepeda

Darrera modificació: 
divendres, 26 maig, 2017 - 17:03
Tema: 
26/05/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR-Guàrdia Urbana 2017

Autor: 
Premsa TMB

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR-Guàrdia Urbana 2017

Subtítol: 
TMB recomana el metro com a alternativa aquest diumenge al matí
Amb motiu de la celebració de la 5a Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana, que tindrà lloc diumenge, 28 de maig, un bon nombre de línies d’autobús podrien veure alterat o limitat el seu recorregut. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana el metro en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la competició.
 
La cursa, de 10 quilòmetres, sortirà a les 8.30 hores i afectarà tot el trànsit de superfície per on es desenvolupi entre les 7 i les 12.30 del matí, aproximadament. La prova farà tot el recorregut per l’avinguda Diagonal de Barcelona, començant a l’altura del Palau Reial de Pedralbes i fins al Fòrum. TMB adoptarà les mesures necessàries per desviar els vehicles en funció dels llocs per on va passant la cursa. 
 
En total, els desviaments afectaran 45 línies de bus que tenen una part de l’itinerari a la zona afectada: H6, H8, H10, H12, H14, H16, V3, V7, V11, V13, V15, V17, V21, V27, 6, 7, 19, 20, 22, 24, 26, 27, 32, 33, 34, 36, 39, 40, 41, 42, 45, 47, 50, 51, 55, 59, 62, 63, 66, 67, 68, 78, 92, 113 i 192. Per a més informació es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB i a la pàgina oficial de la cursa.
 
Recorregut de la 5a Cursa Diagonal DiR-Guàrdia Urbana
Darrera modificació: 
26.05.2017
Tema: 
Send to Coorporative: 
Send to GenTMB: