Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació. Pots acceptar-ne l’ús o rebutjar-lo. Per rebutjar-lo has de configurar adequadament el teu navegador. En cas contrari, acceptes l’ús de cookies pel fet de navegar pel nostre web.

Més JoTMBé

TMB Notícies

Per als qui ens movem cada dia amb bus o amb metro, TMB Notícies és el web on podem estar al dia de les novetats, els projectes i les vivències al voltant del transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana, sense perdre de vista el que passa arreu del món.

Hi podem trobar l’última hora de TMB, així com informació d’interès del nostre entorn, d’una manera amena i visual.
Subscriu-te al newsletter per rebre tota la informació directament al teu correu electrònic.

27/04/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)Singapur farà servir drons per inspeccionar els túnels del metro

Autor: 
Redacció

Singapur farà servir drons per inspeccionar els túnels del metro

L'entitat reguladora del metro de Singapur vol fer servir vehicles aeris no tripulats per inspeccionar cada nit la seva extensa xarxa de túnels del metro subterrani.

Actualment aquestes comprovacions les fan especialistes, un cop tanca el metro a la nit, en busca de defectes, com ara esquerdes o filtracions d'aigua. L'objectiu és, d'una banda, automatitzar aquest procés, guanyant en temps i  exactitud en les inspeccions, i d’una altra alliberar aquests enginyers d'aquesta tasca perquè actuïn preventivament amb les dades obtingudes pels drons.

Els responsables del metro de Singapur ja han demanat a les empreses tecnològiques el disseny d'aquests aparells aeris amb vídeo de 360 graus als túnels i el programari necessari perquè detectin, automàticament, els possibles defectes a la xarxa i la seva ubicació.

Darrera modificació: 
dijous, 27 abril, 2017 - 08:30
Tema: 
27/04/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)Quan va funcionar l'estació de metro que es coneix com a Gaudí?

Autor: 
Redacció

Quan va funcionar l'estació de metro que es coneix com a Gaudí?

Avui ens deixem portar per la nostàlgia. Una de les estacions de la nostra xarxa de metro que desperta més curiositat, encara que no està en funcionament en l'actualitat, és Gaudí. Ens sabeu dir entre quins anys va donar servei aquesta estació? Publicarem la resposta demà a Facebook i Twitter.

Darrera modificació: 
dijous, 27 abril, 2017 - 08:28
Tema: 
26/04/2017

(Obre la pàgina en una finestra nova)Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

Autor: 
Redacció

Barcelona presenta el disseny final de la xarxa d’autobusos del 2018

En els propers dos anys la ciutat culminarà el procés de desplegament de la nova xarxa de bus, que tindrà 28 línies, i la reconfiguració de la resta del servei d’autobusos.

Després del procés d’informació i debat desenvolupat els últims mesos als districtes, l’Ajuntament de Barcelona ha presentat avui l’esquema complet de la xarxa d’autobusos reestructurada, que s’implantarà entre aquest any i el que ve en paral·lel amb les últimes 12 línies d’altes prestacions previstes.

Així, Barcelona passarà a comptar amb un total de 97 línies d’autobús de tres tipus diferents: nova xarxa de bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. El 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa.

Actualment funcionen 16 línies de la nova xarxa de bus, que han experimentat un creixement del 53% i ja transporten el 42% del passatge diari. La reestructuració presentada avui pivota al voltant del desplegament de les 12 línies que queden, i es farà en dues subfases, la tardor d’aquest any i la tardor de l’any que ve. En el primer grup està previst que s’implantin tres línies verticals i una de diagonal:

  • V5: Mare de Déu del Port - Pedralbes
  • V29: Fòrum - Roquetes
  • V31: Mar Bella - Trinitat Vella
  • D40: Pl. Espanya - Roquetes

En el segon grup, la tardor del 2018, s’implantaran les altres vuit línies: una d’horitzontal, sis de verticals i una de diagonal:

  • H2: Av. d'Esplugues - Trinitat Nova
  • V1: Gran Via l'Hospitalet  -  Av. d'Esplugues
  • V9: Av. Paral·lel - Sarrià
  • V19: Barceloneta - Pl. Alfonso Comín
  • V23: Poblenou - Can Marcet
  • V25: Poblenou - Horta
  • V33: Fòrum - Santa Coloma
  • D50: Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana

Paral·lelament, i abans de finalitzar el 2018, s’introduiran variacions de traçat en vuit línies existents de la nova xarxa de bus: H6, H8, H10, H14, H16, V13, V15 i V17. Totes 28 continuaran distingint-se per les freqüències de 5-8 minuts els dies feiners, les mesures de prioritat i la disponibilitat de sistemes d’informació a l’usuari.

Línies convencionals i de proximitat

A més, la xarxa final d’autobusos de TMB comptarà amb 43 línies convencionals o complementàries, tant urbanes com interurbanes, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 el modificaran. De les actuals, 13 més seran substituïdes per línies de la nova xarxa.

Pel que fa al servei de proximitat, es modificarà el recorregut d’una línia (la 185, que deixarà de cobrir Sant Genís) i se’n crearan tres de noves: la 112 (recuperació d’una part del seu antic recorregut entre Sant Genís i el mercat d’Horta), la 133 (Baró de Viver - Pl. Orfila) i la 191 (Congrés - Hospital de Sant Pau), mentre que la 192 (Hospital de Sant Pau - Poblenou) quedarà substituïda per la V23 i la V25.

En una conferència de premsa, la tinenta d’alcaldia Janet Sanz i la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, han destacat que amb la reestructuració “els ciutadans passaran a disposar  d’un servei d’altes prestacions més intuïtiu i fàcil d’utilitzar, més eficient, amb més connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic”.

Més informació al dossier de l’Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació: 
dimecres, 26 abril, 2017 - 15:44
Tema: